סרטון // טכניקת אלכסנדר לשירות מוזיקאים // הצצה לעולמם של חמישה מוזיקאים צעירים ומוכשרים, תלמידים של גל בן אור, מורה בכיר לטכניקת אלכסנדר. כולם התוודעו לטכניקה לפני מספר שנים, ומתמידים בה מאז. זהו ניסיון לברר איתם, מה מקומה בעשייה המוזיקלית שלהם.
Tuning Up / גל בן אור
תפקידו של המורה לטכניקת אלכסנדר הוא לכוון את המנגן, או השחקן, או הזמר.
אין זה מתפקידו לעסוק בפרשנות זו או אחרת של היצירה המבוצעת – ברהמס, בטהובן, שייקספיר או לואי ארמסטרונג. אין זה אפילו מתפקידו ללמד את השימוש בכלי הנגינה. הוא מלמד את הנגן להשתמש בעצמו באופן האופטימלי בזמן הנגינה.
נגנים וזמרים מקצועיים נדרשים לרמת טכניקה וביצוע גבוהים ביותר. לרמה כזו של מיומנות ושליטה ניתן להגיע אך ורק על ידי שעות רבות של תרגול חוזר ונשנה. כתוצאה מכך סובלים נגנים וזמרים משחיקה פיזית ומנטלית שעלולה להתבטא בבעיות שכיחות – תסמונת פגיעת מתח חוזרת (RSI), תסמונת תעלת כף היד (CTS), דלקות גידים, כאבי גב תחתון, כאבי צוואר, צרידות ועוד.
המורה לט"א עוסק, מתמחה ומעמיק באופן בו האדם משתמש בעצמו ואין זה משנה אם הוא נגן כינור המנגן מוזיקה קלסית, זמרת ג'אז, או נגן גיטרה בסגנון רוק. האדם המגיע למורה לט"א מביא איתו את עצמו, את דעותיו, הרגליו, רגשותיו, את עיסוקו כמוזיקאי.
תפקידו של המורה להחזיר את תשומת הלב לכיוון הפסיכו-פיזי של המוזיקאי לפני ובזמן שהוא פועל.
כשם שמכוון הפסנתרים אינו מוטרד ממה ינגנו בפסנתר אותו הוא מכוון, בין שזו תהיה מוזיקת ג'ז, קלסית, פופ או רוק. תפקידו לכוון את הפסנתר כך שצליליו יהיו מדויקים.
המורה לט"א יקשיב טוב לצרכיו של כל תלמיד. הוא יאפשר לתלמידו להביא בכנות את הקשיים המיוחדים שלו איתם הוא מתמודד, ויחד ימצאו את האופן הנכון להמשך הנגינה.